KÖPVILLKOR NONEPOD.SE
ALLMÄNNA KÖPVILLKOR FÖR E–HANDEL
1- ALLMÄNT
a. Dessa allmänna villkor gäller mellan VAPEHUSET SCANDINAVIA AB org. Nr. 559153–4770 och dig som konsument som gör en beställning från oss via www.nonepod.se
b. ÅLDERSGRÄNS
i. Du som inte har fyllt 18 år får inte handla på VAPEHUSET. Detta gäller samtliga varor som e-cigaretter, e-juice eller tillbehör. Vi förbehåller oss rätten att neka eller avbryta beställningar från personer som har uppgivit felaktiga personuppgifter.
2. GDPR OCH PERSONLIGA UPPGIFTER
a. Se vår sekretesspolicy/integritetspolicy
3. AVTAL OCH BESTÄLLNING
a. BEKRÄFTELSE
i. När varor är tillagda i VAPEHUSETs varukorg och köpet ska genomföras måste villkoren accepteras för att gå vidare med köpet. En bekräftelse skickas därefter ut till e – postadressen som är angiven vid köptillfället. När VAPEHUSET har mottagit beställningen och konsumenten har mottagit en orderbekräftelse har köpet gått igenom.
ii. När beställningen och köpet är genomfört får du ytterligare ett e – postmeddelande eller ett SMS så fort din order är packad och klar för leverans.
4. PRODUKTINFORMATION M.M
a. VAPEHUSET reserverar sig rätten att ändra, korrigera eller uppdatera eventuella fel som kan ha uppkommit i samband med produktexponering i form av marknadsföring eller annonsering. Felaktiga produktbeskrivningar samt eventuella bild – eller skrivarfel ändras löpande. Vi förbehåller oss rätten att neka en beställning, exempelvis om felaktiga uppgifter är angivna eller beställningen inte går att uppfylla på grund av slutförsäljning. Produkter som är tillfälligt slut på lager restnoteras aldrig och en ny beställning måste skapas för att erhålla dessa produkter.
5. PRISER OCH AVGIFTER
a. Moms är alltid inkluderat i priset som anges. För att se det totala priset för din beställning, alla avgifter, moms och frakt klicka på kundvagnen. Beroende på det betalningssätt så finns betalningsvillkoren angivna i kundkorgen. För leveranser utanför Sveriges gränser kan tull förekomma. Samtliga priser är alltid angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms. Om annat inte tydligt har avtalats eller om omständigheterna inte uppenbarligen orsakar annat, gäller de priser som vid tidpunkten vid beställningen bekräftades
6. PRISER OCH BETALNINGSALTERNATV
i. Vi erbjuder betalning via Klarna och Swish
ii. Betalning via Klarna
iii. Betalning via Swish
7. LEVERANS
a. FRAKTAVGIFTER
i. Avgiften som tas ut för frakten visas i kassan i samband med din beställning.
b. FRAKTSÄTT
i. Postnord MyPack Collect – Fullt spårbart endast till ombud. Levereras inom 1-4 helgfria vardagar.
c. RETURADRESS
Samtliga returer skickas direkt till följande adress:
Vapehuset Scandinavia AB
Hornsgatan 116
117 26 Stockholm
e. FELLEVERANS OCH SAKNADE VAROR
Vid eventuell felleverans och saknade varor, kontakta kundtjänst på följande email: support@vapehuset.se så hjälper vi dig med ärendet inom 24 tim under helgfria vardagar.
f. EJ UTHÄMTADE PAKET
Vi på Vapehuset Scandinavia AB förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad osv.). Därför tar vi ut en administrativ avgift på 169 kr om paketet ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 7 dagar innan den returneras till oss.
Observera att ifall du ångrar ett köp och vill returnera varan måste du först hämta ut paketet och därefter returnera det enligt ovan beskrivning. Outlämnade paket omfattas inte av ångerrätten.
g. FÖRSENING AV PAKET
Om paketen inte kan levereras inom avtalad tid från vårt lager ska konsumenten utan dröjsmål informeras om anledningen till förseningen och upplysas om en ny leveranstidpunkt. Konsumenten har då rätt att häva köpet utan kostnad om leveranstiden varit av väsentlig betydelse. Skulle förseningen bero på postombudet ska ärendet skötas av ansvarigt fraktbolag.
8. ÅNGERÄTT
a. Du som kund har i enlighet med Lag (2005:59) om distansavtal och avtal alltid 14 dagars ångerrätt vid köp på Internet. Ångerfristen börjar löpa från den dag du hämtar eller mottar varan på utlämningsstället eller den dag du mottagit leveransen i brevlåda. Önskar du att nyttja din ångerrätt måste du meddela Vapehuset detta på ett tydligt sätt inom 14 dagar. Därefter har du 14 dagar på dig att återsända varorna till Vapehuset på egen bekostnad. Produkter med bruten förpackning har ingen ångerrätt och ev fraktkostnad bekostas av kunden. Kontakta supporten för samtliga returärenden.
b. I det fall en vara är använd mer än nödvändigt har Vapehuset rätt att göra ett värdeminskningsavdrag som kan uppgå till 100% av varans värde. Ångerrätten gäller inte för följande varor:
- Avser en vara som snabbt kan försämras eller bli för gammal,
- Avser en vara som med bruten försegling inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen har brutits av konsumenten.
c. Maila oss på följande email vid reklamtionsärenden: support@vapehuset.se
9. ÅTERBETALNING
a. Vid verifierad retur återbetalas kunden inom 14 dagar från det att Vapehuset mottagit meddelande om att du som konsument önskar ångra sig. Återbetalningen sker dock alltid efter att varan returneras och inkommit till vårt lager. Återbetalning ska ske på samma sätt som den ursprungliga betalningen om inget annat uttryckligen avtalats.
10. GARANTI OCH REKLAMATION
a. Vi på VAPEHUSET vill att du som köpare ska vara nöjd med din produkt och rekommenderar att när det är möjligt, så fort som möjligt öppna och undersöka dina produkter för skador så fort du mottagit varan. Om du mot förmodan har mottagit en skadad produkt, kontakta VAPEHUSET omgående via e – post på support@vapehuset.com
b. Vi gör allt för att du ska motta dina produkter i ett bra skick. Har du mot förmodan inte mottagit dina produkter, kontakta oss på en gång via e – post på support@vapehuset.com eller kolla igenom din e – post för eventuella aviseringar för status på din order.
c. Utvecklar produkten fel under tidig användning, hjälper vi på VAPEHUSET dig och försöker ersätta dig så fort som möjligt. Vi kommer antingen ersätta samma produkt (om tillgänglig), eller förse dig med en liknande produkt (efter överenskommelse med dig), eller erbjuda dig full återbetalning. Detta gäller endast om felet uppstår inom 30 dagar efter köp. Vi erbjuder detta på dessa produkter:
i. Batterier
ii. Evaporator/Atomizers & Mods.
iii. För RBA’s och RDA’s gäller 60 dagars garanti
iv. Ingen återbetalning för Coils och E – juice
d. Vi på VAPEHUSET hoppas att du har förståelse för att livslängden på dessa produkter är betydligt längre. Däremot är garantin sänkt då vissa konsumenter använder produkterna i olika utsträckningar, vilket vi är säkra på att ni uppskattar och förstår.
e. Vänligen notera, produkter som efter undersökning framgått att det är handhavande fel som gjort produkten obrukbar, reserverat VAPEHUSET rätten att inte erbjuda garanti och din produkt kommer inte att återbetalas.
f. Om du har en godkänd begäran under VAPEHUSETs garanti villkor, returnera produkten inom 14 dagar (i ett bra skick, med original förpackningen med samtliga tillbehör inkluderade). Referera även till din originalorder.
g. Notera även att VAPEHUSET tar inte ansvar för produkter som har skickats utan tracking. Vi rekommenderar därför att du skickar tillbaka produkterna i ett spårbart paket.
h. Om VAPEHUSET har skickat en ersättningsprodukt för garanti utan att ha erhållit din retur med de obrukbara produkterna, reserverar vi oss rätten att debitera dig, konsumenten, summan på produkten.
i. Vid reklamationsärenden har kunden även möjlighet att vända sig till ARN:
Allmänna Reklamationsnämnden Box 174 101 23 Stockholm EU ODR: https://ec.europa.eu/odrj.
11. TILLÄMPLIG LAG OCH TVISTER
a. Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).
ARN: https://www.arn.se/ Allmänna Reklamationsnämnden Box 174
101 23 Stockholm
EU ODR: https://ec.europa.eu/odr
b. Våra köpvillkor är komplement till Konsumentköplagen (KKL) och Distansavtalslagen. För frågor, kontakta oss via e-post på support@vapehuset.se